Proč právě my?

 

Přemýšlíte, proč najímat účetní firmu? Vždyť zaměstnat vlastní účetní není dnes žádný problém? A vyplatí se Vám to vůbec finančně? Budete mít vůbec přehled, když nemáte účetní vedle v kanceláři?


Výhody zaměstnávání vlastních účetních?

Jediná výhoda je okamžitá dostupnost informací. Přiznám se, že na jinou výhodu jsem zatím nepřišla. Pokud Vás nějaká další výhoda napadá, zamyslete se více, a přijdete na to, že je to výhoda čistě subjektivní.


A nevýhody zaměstnávání vlastních účetních?

Hlavní nevýhodou je podle mého názoru odborná úroveň účetních, jejich zkušenosti a pečlivost, v neposlední řadě pak všeobecně informovanost a samo-vzdělávání. Pokud máte štěstí, získáte nebo máte účetní patřičně kvalifikovanou (to ovšem poznáte většinou až při kontrolách, kdy už bývá pozdě !). Musíte investovat pravidelně do jejího proškolování a dobře ji zaplatit včetně odvodů z mezd.
Musíte investovat nemalé částky do počítačového vybavení a softwaru (a to průběžně každý rok, protože bez aktualizace programů se neobejdete). Něco také stojí provozní náklady jako jsou papíry do tiskáren, tužky, lepidla ,datová média a mnoho dalších maličkostí potřebných pro běh kanceláře. Většina opravdu schopných účetních je tak vytížena, že musíte zajistit a zaplatit někoho, kdo se postará o správu počítačů a softwaru.
A pak ještě nezapomeňte na vztah zaměstnanec-zaměstnavatel, výpadky díky nemocem, dovoleným atd. A když zjistíte, že Vaše účetní není tak dobrá jak jste si myslel? Můžete ji propustit a zaměstnat jinou, čekat až se nová účetní zorientuje a vytvoří si vlastní systém, který bude určitě jiný než systém účetní předchozí.
A když díky špatné práci účetní přijdete k nějakým škodám? Zkuste ze svého zaměstnance vymáhat nějaké větší peníze - nemáte šanci ! A to pomíjím skutečnost, že většinou tam, kde by stačila účetní jedna sedí většinou dvě. Nevyhnete se Vy, nebo Vaše účetní obíhání úřadů - a to stojí čas a čas jsou peníze.


Výhody v případě zadání vedení účetnictví účetní firmě?

Za svůj měsíční paušál získáte jistotu, že Vaše doklady budou vždy zaúčtovány na maximální odborné úrovni. Neudržujete drahý provoz vlastní kanceláře. Nestaráte se o to, zda vyšel nový zákon, či prováděcí předpis - každá účetní firma investuje ročně mnoho tisíc do získávání informací a hlavně hlídá veškeré změny zákonů (naše firma samozřejmě není výjimkou). Neřešíte personální problémy. Neztrácíte čas návštěvami úřadů. Nečelíte riziku 'prosakování' informací mezi Vaše zaměstnance, případně dokonce i k Vašim obchodním partnerům.
Smluvní vztah firma-firma vždy funguje lépe než firma-zaměstnanec. A když dojde k chybě, která Vám způsobí škodu? Máte smlouvu s firmou, která si nemůže dovolit zkazit si pověst, takže případné škody které Vám prokazatelně způsobí Vám také nahradí a v plné výši. 

Shrnuto: větší jistoty za méně peněz. Zaměstnáváte pouze nezbytný počet administrativních pracovníků k zajištění provozu - fakturace, sklady, objednávky.


A nevýhody v případě zadání vedení účetnictví účetní firmě?

Stav Vašeho účetnictví a tedy hospodaření firmy dostáváte s určitým zpožděním, ale upřímně - míváte tyto informace vždy tak jak potřebujete i když účetní sedí ve vedlejší kanceláři?
Musíte Vy, nebo některý z Vašich pověřených pracovníků věnovat jednou, nebo vícekrát do měsíce čas tomu, aby se Vaše doklady dostaly k nám. Je zde však také alternativa, kterou praktikujeme u některých firem, že si doklady vyzvedáváme sami u klientů.

 

Vezměte papír a tužku a spočítejte si náklady v případě udržování vlastní účetní kanceláře, podtrhněte, sečtěte, a ... těšíme se na Vás.