Informace pro účastníky výběrového řízení

 

Daňová a účetní kancelář Ekona Bzenec, poskytující komplexní daňové, účetní a mzdové služby hledá do týmu výkonné posily na pozice:

  • samostatná účetní
  • mzdová účetní
  • pomocná účetní

Samostatná účetní samostatně zpracovává kompletní účetní agendu klientů.

Pomocná účetní chystá podklady pro zaúčtování a zaúčtovává jednotlivé účetní případy.

Bez čeho se u nás neobejdete:

  • vzdělání ekonomického směru
  • na pozici samostatné a mzdové účetní praxe v oboru
  • schopnost plánovat a dodržovat dané termíny

Nabízíme mzdové ohodnocení dle dosažených výsledků, benefity, příjemné pracovní prostředí a stabilní kolektiv.

Místem výkonu práce je sídlo firmy Bzenec, Zámecká 57.

Životopis zasílejte na adresu: info@ekonabzenec.cz

Další informace pro účastníky výběrového řízení

Daňová a účetní kancelář Ekona Bzenec byla založena v roce 1991 a po celou dobu své existence poskytujeme komplexní služby v oblasti daní, účetnictví a mezd. Služby poskytujeme malým, středním i větším firmám z okresu Hodonín, popř. i z větší vzdálenosti. Po celou dobu své existence patříme mezi největší daňové a účetní kanceláře v širokém regionu, kdy od roku 1993 nepřetržitě máme minimálně 10 zaměstnanců, v současné době, pokud nepočítám ženy na mateřské dovolené, je nás 15.

Naše filosofie je založená na tom, že pro menší firmy je výhodnější nechat si zpracovat účetnictví a mzdy daňovou a účetní kanceláří, než vlastním zaměstnancem. Je to a kvalitnější a v mnoha případech i levnější, za případnou chybu daňová kancelář klientovi ze zákona ručí a je pro takový případ pojištěna. Všichni zaměstnanci jsou pravidelně školeni na všechny předpisy a jejich novely. Navíc v případě pochybností mají možnost vše okamžitě konzultovat s daňovým poradcem přímo v kanceláři. Díky tomu můžeme klientovi poskytnout kvalitní rady, díky kterým může optimalizovat svoji daňovou povinnost. 

Každá samostatná a mzdová účetní od klienta přebírá doklady a předává mu výsledky. Musí od klienta získat všechny potřebné informace a doklady, aby mohla účetní případy řádně zaúčtovat. Práci pak provádí na svém počítači v kanceláři. Stejně tak v řadě případů samostatně komunikuje s finančním úřadem a dalšímu státními institucemi.

Každá samostatná a mzdová účetní musí být schopna samostatné práce, ale přitom současně musí současně pracovat kolektivně. Pokud si není jistá správností posouzení nějakého případu, musí to konzultovat s kolegyněmi, případně s daňovým poradcem. Důvodem je, aby zkušenosti jedné účetní mohly využít i ostatní, a aby pokud možno stejné účetní případy byly v rámci naší kanceláři posouzeny stejně.

Pomocná účetní podle pokynů samostatné účetní chystá podklady pro zaúčtování a zaúčtovává jednotlivé účetní případy. Po získání potřebných znalostí a zkušeností má možnost přejít na pozici samostatné účetní.

Nemáme zájem zaměstnávat účetní na živnostenský list, ale do pracovního poměru, protože jejich pravidelná přítomnost na pracovišti je důležitá z důvodů komunikace s klienty, kteří často přicházejí bez předchozího ohlášení. Rovněž je důležitá z důvodu možnosti okamžitých konzultací jak s kolegyněmi, tak s daňovým poradcem, a i ke sdělování novinek z daňové oblasti dochází průběžně, jakmile se taková novinka objeví.

Máme i velké klienty, kteří mají své vlastní účetní oddělení, ale samostatně provádějí jen pořizování prvotních dokladů a my pro ně účetnictví dokončujeme, sestavujeme výkazy a daňová přiznání – se zárukou správnosti. U takových klientů práci provádíme částečně vzdáleným přístupem na jejich počítač a částečně dojížděním do jejich kanceláře. Tuto práci může vykonávat jen skutečně znalá a zkušená účetní, neboť musí dávat pozor nejen na to, aby sama neudělala chybu, ale musí najít a odstranit i chyby, které udělal někdo jiný. Navíc musí klientovu účetní metodicky vést, upozorňovat ji na znění a změny zákonů a doškolovat ji. V neposlední řadě musí ve spolupráci s programátory provádět nastavení klientova programu.

Nemáme zájem zaměstnávat podprůměrné účetní za podprůměrnou mzdu, ale nadprůměrné účetní za nadprůměrnou mzdu. Nicméně netrváme na praxi při nástupu – po celou dobu existence firmy jsme přijímali i absolventky škol bez praxe a tuto praxi získali až v naší firmě. Ze současných zaměstnanců k nám nadpoloviční většina nastupovala hned po absolvování školy. Nicméně je nutné, aby se jednalo o školu v oboru. I u účetní s praxí je nutné, aby se uměla přizpůsobit skutečnosti, že každý klient má poněkud jiné požadavky na účetnictví, a podle toho uměla zvolit odpovídající účetní metody.

V současné době jsou v naší firmě na pozici účetní pouze ženy. Jediný muž ve firmě je na pozici daňového poradce. V historii firmy jsme zaměstnávali i několik mužů ale se jednalo se spíše o výjimky – v účetní profesi převládají ženy. Z toho důvodu je tato informace více v ženském tvaru, za což se uchazečům – mužům omlouvám.

Pracovní doba je variabilní, obvykle 7:00 – 15:30, ale je možné začínat i končit dříve, nebo později (nejpozději začátek v 7:30) v závislosti na dopravním spojení, dětech ve školce apod. Počítá se s tím, že před termíny přiznání budou nutné přesčasy, ty je pak možno si vybrat v následujícím období. Pro výši mzdy je rozhodující množství a kvalita provedené práce.

Mimo běžnou měsíční mzdu poskytujeme v březnu a červnu kdy se dokončují daňová přiznání k dani z příjmů navýšené prémie a před koncem roku ještě mimořádné prémie. Dále poskytujeme stabilizační příspěvek na penzijní pojištěni, stravenky (nově stravenkový paušál) a další benefity.